Strategieën voor langetermijnwerk – MKB editie

Een structuur voor verandering …

COVID-19 is voor ons allemaal een uitdaging geweest en bedrijven gaan nu aan de slag om een nieuwe dagelijkse gang van zaken te vinden. Het kan voor bedrijven moeilijk zijn om zich op deze lange termijn aan te passen, maar we zien een vooruitstrevende houding ten aanzien van het veilig maken van werk en leven. Waar moet ik beginnen, hoor ik je vragen?
Met een solide langetermijnstrategie voor werken op afstand, is dat waar je moet beginnen…

 

Werken op afstand omarmen

Werken op afstand is veel gebruikelijker geworden onder de COVID-19-regelgeving en het ziet ernaar uit dat het in de nabije toekomst zal blijven bestaan.
In feite heeft 88% van de organisaties werken op afstand aangemoedigd als gevolg van de pandemie. Door op afstand te werken, kunnen bedrijven hun diensten veilig blijven aanbieden, zonder personeel of klanten in gevaar te brengen. Het is duidelijk dat de beste manier om sociale afstand te bereiken, is door jouw team te verspreiden en het gebruik van online tools voor betere samenwerking en communicatie te bepleiten.
Werken op afstand biedt bedrijven tal van voordelen, niet alleen in termen van sociale afstand, het biedt het personeel een betere balans tussen werk en privé, wat op zijn beurt zorgt voor gelukkiger en productiever personeel. Er zijn ook lagere overheadkosten voor bedrijven en minder stress voor het woon-werkverkeer voor werknemers.
En wie houdt er niet van om een ​​kat te zien opduiken tijdens de wekelijkse videocall?

 

Training op aanvraag …

Het zijn niet alleen de dagelijkse taken die thuis kunnen worden uitgevoerd, maar het personeel kan ook optimaal profiteren van training op afstand. Training is belangrijk in de beste tijden in elke branche, maar het is vooral belangrijk nu motivatie en productiviteit zo essentieel zijn voor zakelijk succes.
Bedrijven moeten tekortkomingen in vaardigheden identificeren en in hun personeel investeren, maar het is niet nodig om sociale afstand in het proces te negeren. Opleiding op afstand is veel veiliger voor alle betrokkenen en kan net zo effectief zijn als persoonlijke workshops en programma’s.
Met leren op afstand hebben medewerkers meer flexibiliteit bij het leren en kunnen ze hun schema efficiënter beheren dan wanneer ze gedwongen worden zich te houden aan een strikt persoonlijk trainingsschema. Deze trainingsmethode bespaart bedrijven ook geld en is tijdbesparend, zodat het andere projecten en taken niet zo veel hindert.

 

Luister naar je personeel

Jouw medewerkers kennen de beste manieren om binnen jouw bedrijf te werken – ze voeren tenslotte elke dag de taken uit. Studies tonen aan dat 90% van de mensen graag hun werk willen doen, maar dat meer dan 55% ongelukkig is in hun werk.
Veel van dit negatieve gevoel is te wijten aan het feit dat werknemers zich niet gewaardeerd voelen in hun rol en het gevoel hebben dat er niet naar hen wordt geluisterd door senior personeelsleden. COVID-19 heeft dit gevoel van genegeerd worden alleen maar versterkt, dus het is van cruciaal belang dat ondernemers naar hun personeel luisteren en rekening houden met wat er binnen het team wordt gezegd. Probeer de uitdagingen te begrijpen waarmee ze worden geconfronteerd als gevolg van sociale afstand, zodat je effectieve oplossingen kunt vinden die hen echt helpen.

 

Digitaliseer wat je kunt

Steeds meer bedrijven schakelen over op cloudgebaseerde diensten om een ​​langetermijnstrategie voor werken op afstand te implementeren en efficiënter te werken.
Met digitale documenten en technologische oplossingen, zoals ehandtekeningen en apps voor personeelsbeheer, kunnen bedrijven flexibel en op afstand werken zonder dat dit hun efficiëntie belemmert. Het biedt ook veel meer beveiliging in termen van gevoelige gegevens en stelt jouw in staat de toegang tot bestanden en documenten effectiever te beheren.

 

Volg het overheidsadvies op de voet

Zoals iedereen heeft ontdekt sinds de pandemie toesloeg, veranderen de dingen snel als gevolg van COVID-19. Het is dus van cruciaal belang dat bedrijven op de hoogte blijven van de nieuwste voorschriften en regels van de overheid om veilig te blijven en te voldoen aan wettelijke vereisten.
Je wilt niet iets illegaals doen zonder het te beseffen, en je wilt ook niet achterlopen op jouw concurrentie omdat je ook niet reageert op versoepelingen in de wetgeving. Om volledig op de hoogre te blijven van de laatste ontwikkelingen, kijk dan op de pagina van het RIVM.

 

Monitor klantgedrag

Het is belangrijk om te begrijpen hoe jouw klanten reageren op maatregelen om afstand te nemen van sociale zaken. Houd het gedrag van uw klanten in de gaten, zodat je duidelijk kunt krijgen over wat wel en wat niet werkt.
Op deze manier bent jij beter uitgerust om veranderingen aan te brengen en jouw klanten zo tevreden mogelijk te houden, aangezien iedereen teruggaat naar een nieuwe normaliteit.

 

Laatste gedachten

De pandemie is voor iedereen moeilijk geweest en het heeft velen van ons gedwongen om opnieuw na te denken over hoe we leven en werken. Voor bedrijven hebben de maatregelen op het gebied van sociale afstand tot een groot aantal veranderingen geleid in de manier waarop ze werken en hun klanten bedienen, maar er zijn manieren om zich aan te passen.
Bedrijven moeten op de hoogte blijven van de nieuwste regelgeving om personeel en klanten veilig te houden, maar ze kunnen ook gebruikmaken van technologie en tools op afstand om het personeel zonder risico door te laten werken.
Laat ons weten hoe jouw langetermijnstrategie voor werken op afstand verloopt op Twitter, Facebook of LinkedIn!

 

Auteur:
Daniel Groves

About Marijn Quartel

Marijn a marketing executive at Signable.