6 voordelen van een papierloos kantoor

‘Wij gaan papierloos’ en het ‘papierloos kantoor’ zijn twee uitdrukkingen die vaak worden gebruikt. Minder papier gebruiken is om voor de hand liggende redenen belangrijk en we staan ​​volledig achter het verminderen van papier de werkvloer. Documenten elektronisch verzenden is de beste manier om de standaard post te vervangen. Maar wat zijn nu precies de voordelen van het verminderen van het papier op jouw kantoor? Wij namen een kijkje naar 6 punten;

1. Groener

Uiteraard verbruik je als een papierloos kantoor minder papier dan voorheen. Dit betekent dat elke keer dat je een document elektronisch verstuurt, in plaats van papier te gebruiken, jij en jouw bedrijf jouw steentje bijdragen aan een duurzamer milieu.

Wist je dat uit 1 boom 120 pakken papier komen? Moet je eens na gaan hoeveel bomen jouw organisatie bespaard als zijn minder of zelfs geen papier gaan verbuiken!

2. Maak kantoorruimte vrij

Archiefkasten, printers en scanners. Alle apparatuur voor het printen, verzenden en opslaan van papier neemt kostbare kantoorruimte in beslag. Door ruimte vrij te maken en de hoeveelheid apparatuur die je gebruikt te verminderen, kan je mogelijk de bedrijfskosten voor kantoor verlagen of extra ruimte op kantoor vinden voor bijvoorbeeld een nieuwe medewerker.

3. Bespaar tijd

Naast ruimte kost het indienen van ondertekende documenten tijd, evenals afdrukken, scannen en het op de post doen. Elektronische documenten verzend je om de tijd die je besteedt aan het verwerken van jouw documenten te verminderen. Documenten die elektronisch worden verzonden, kunnen direct worden ondertekend, terwijl papieren documenten dagen of zelfs weken in beslag kunnen nemen.

4. Verlaag de kosten

Het ‘papierloos’ maken van jouw werkomgeving is een geweldige manier om geld te besparen. Allereerst hoef je geen geld te besteden aan apparatuur die jouw met de documentverwerking helpt. Hier bovenop is het verzenden en bezorgen van documenten veel lager in kosten wanneer het wordt gedaan zonder papier te gebruiken.

5. Veiliger

Het is van cruciaal belang om de gegevens van jouw bedrijven en klanten op de meest veilige manier te bewaren. Het elektronisch opslaan van documenten binnen Signable veel veiliger dan in een archiefkast waar honderden mensen toegang toe zouden kunnen hebben. Lees hier meer over hoe veilig Signable is.

6. Verminder fouten

We maken fouten, we zijn allemaal mensen, maar vaak zijn fouten veel gemakkelijker op te lossen op elektronische documenten dan op papier. Met Signable kan je documenten annuleren wanneer je deze per ongeluk hebt verzonden. Op de documentondertekeningspagina zie je tips om ondertekenaars te helpen om ervoor te zorgen dat documenten met grote nauwkeurigheid word ondertekend door verwarring te voorkomen.

About Marijn Quartel

Marijn a marketing executive at Signable.