Mental Health Coach Geeft Zijn 3 Beste Tips Om Gelukkig Te Blijven

Wie is Nick Elston?

Mijn naam is Nick Elston. Ik ben een spreker over mental health en de oprichter van Forging People ‘een nieuw soort mensontwikkeling’. Allereerst, GROTE dank aan mijn vrienden bij Signable dat ik dit artikel voor jullie mag schrijven!

Ten tweede hoop ik dat jullie in deze tijd allemaal veilig, gezond en sterk blijven. We zitten er allemaal samen in, zij het met onze eigen unieke uitdagingen en omstandigheden. Helaas kan deze nieuwe situatie ook overweldigend aanvoelen en onze constante onderliggende angst vergroten.

Ik heb deze ‘geleefde ervaring’ tips samengesteld in de hoop dat ze je zullen helpen en inspireren, en ik heb een aantal goede tips voor geestelijke gezondheid gegeven op het moment dat je die het meest nodig hebt.

Alles wat ik deel, zijn technieken en lessen die ik heb gebruikt tijdens mijn eigen reis naar herstel van psychische aandoeningen en geestelijke gezondheid.

Ik ben geen medische professional, maar ik ben een zeer actieve ‘sign poster’ voor veel organisaties die positieve initiatieven en oplossingen voor geestelijke gezondheid en welzijn willen promoten.

Disclaimer gedaan – we gaan verder met de tips!

Gebeurt jouw angst wel?

Mark Twain zei dat sommige van de ergste dingen in mijn leven … nooit echt zijn gebeurd – hoe waar is dat!

We zijn vastbesloten om gevaar te zoeken. We gaan ervan uit dat de meeste van onze bezigheden een negatief resultaat hebben, vooral als je uitdagingen aangaat met de geestelijke gezondheid, maar ook met een laag zelfbeeld en een laag zelfvertrouwen.

Voeg overweldiging, ontkoppeling en isolatie toe aan de mix en het is heel gemakkelijk te begrijpen waarom mensen moeite hebben om op dit moment iets positiefs te zien.

We worden ook zeer gevoelig en zeer emotioneel, zeker als je toch vatbaar bent voor dat gedrag. Dus we nemen tot op zekere hoogte beslissingen vanuit een positie van angst.

Als ’s werelds grootste geesten de omvang of het einde van de COVID-19-pandemie niet weten, wie zijn wij dan om daar een poging toe te wagen?

De tips voor geestelijke gezondheid die volgen, zullen je enkele ideeën geven over wat je kan doen om uit de mindstate van angst te komen.

Stel grenzen

Een positieve start van de dag

Maak je bed op en kleed je aan! Ik weet zeker dat onze ouders dat ooit tegen ons allemaal hebben geroepen! Maar het proces om je voor te bereiden en je aan de routine te houden die je zou hebben als je proactief de wereld in zou trekken, zorgt ervoor dat we met positieve bedoelingen de dag ingaan. Het helpt echt!

Werkruimte

Werk waar mogelijk ergens anders dan waar je je ontspant, socialiseert en uitschakelt. Als dat niet mogelijk is, berg dan in ieder geval alles op aan het einde van jouw werkdag om er zeker van te zijn dat het uit het zicht en dan uit het hart is. 

Blijf bij je uren

Houd je aan je gebruikelijke werktijden. Als je zelfstandige bent en plotseling geen bedrijf hebt, verlof of werkloos bent – leg je focus op persoonlijke ontwikkeling, professionele ontwikkeling en in het geval van zelfstandigen – werk dan aan het grotere plaatje van het bedrijf – zodat je jezelf alle kans om dit niet alleen te overleven – maar er doorheen te groeien!

Relaties

Kijk, ik neem aan dat we ervoor kiezen om te leven met mensen van wie we houden, maar we zijn niet gewend aan dit niveau van “samen zijn”. Vooral als je ouderschap of zorg in de mix gooit, kan dit moeilijk zijn. We moeten de moed hebben om grenzen te stellen om wat tijd voor onszelf te behouden. Zelfs maar 30 minuten per dag is om er voor te zorgen dat je even tijd voor jezelf hebt.

Actie!

Klinkt simpel, hè? Maar als we niet bewegen, worden we lusteloos, lopen we het risico op rugpijn en een verminderde lichamelijke gezondheid, wat op zijn beurt onze geestelijke gezondheid beïnvloedt.

Afhankelijk van waar je woont, kan het moeilijk zijn om nu naar buiten te gaan en de fitness binnen te stappen. Maar als je kunt, gebruik dan deze kans om te rennen, wandelen, de hond uit te laten en wat frisse lucht te krijgen.

Maar voor degenen zoals ik, die geïsoleerd zijn of niet de kans hebben om eropuit te gaan, zelfs eenvoudige dingen zoals elk uur een wekker zetten om rond te lopen, een glas water halen, elke dag een huishoudelijk karwei doen. Het helpt allemaal.

Ik heb het geluk een tuin te hebben. Dus als ik telefonische vergaderingen heb gehad, heb ik dit als een kans gezien om mijn stappen naar binnen te krijgen, terwijl ik door de tuin loop praat ik. In de zon en de frisse lucht is het echt verkwikkend.

Andere hulp nodig?

Ik hoop dat deze ‘geleefde ervaring’ tips en trucs een aantal goede tips voor geestelijke gezondheid voor je hebben opgeleverd. Als u meer informatie wilt, hoor ik graag van je! Je kunt me vinden op mijn website, maar ook op de website van Forging People. Je kunt ook contact met me opnemen via Twitter @NickElston_

About Marijn Quartel

Marijn a marketing executive at Signable.