Digitale Handtekening Voorbeeld

Hoe maak je een digitale handtekening? Dit doe je al in een paar simpele stappen!

  1. Klik op nieuwe enveloppe
  2. Voeg jouw contract toe
  3. Geef aan welke partijen gaan tekenen
  4. Klik om je velden toe te voegen
  5. Geef de velden aan en vul ze in
  6. Klik op verzenden

In dit artikel kan jij een digitale handtekening voorbeeld bekijken met de daarbij behorende afbeeldingen – om wat specifieker te zijn, is het een voorbeeld van een autorisatiebrief voor een elektriciteitsbedrijf die ondertekend moet worden. Zo zie jij precies hoe je een digitaal document maakt, verstuurd en ontvangt.

Niet jouw sector? Bekijk dan onze volledige industrie gids.

Om volledig gebruik te maken van dit voorbeeld wil je misschien eerst een account aanmaken bij Signable. Dit kan volledig gratis en er worden geen betaalgegevens gevraagd, je zit dus nergens aan vast.

Maak jouw account hier aan

Digitale handtekening voorbeeld

Hoe onderteken je een contract digitaal?

1. Klik op nieuwe enveloppe

In dit voorbeeld van een Freelance contract sjabloon beginnen we met het klikken op de “+ Nieuwe enveloppe” button. Dit is de blauwe button die je bovenin, net iets onder je dashboard, vindt. Nadat je hierop klikt kom je op een scherm terecht waar je je contract kan gaan opstellen.

2. Voeg jouw contract toe

Aan de linkerkant van deze pagina kan je al je sjablonen vinden en als je naar rechts kijkt vind je de optie om je eigen contracten toe te voegen. In dit voorbeeld kiezen we voor de tweede optie. Je kan hier Word, Excel en PDF bestanden uploaden. Nadat je dit hebt gedaan gaan we naar de volgende stap.

TIP! Houdt de plekken die ingevuld moeten worden vrij van tekst. Plaats dus niet <Woonplaats> waar jou contact zijn woonplaats moet invullen. Als dit wel gebeurd worden de 2 teksten door elkaar gemixt en is het niet leesbaar.

3. Geef aan welke partijen gaan tekenen

Het wordt hier al iets drukker op je scherm. Voor Partij #1 vinden wij het makkelijkst als je op de “Voeg mezelf toe als een partij” klikt. Nu zullen jouw gegevens automatisch worden ingeladen. Als Partij #2 kan je de gegevens gebruiken van de persoon die het contract gaat tekenen. Wil je meer partijen toevoegen? Geen probleem! Rechts zie je een blauwe knop met een +, klik hierop om nieuwe partijen toe te voegen.

4. Klik om je velden toe te voegen

Zijn alle partijen toegevoegd? Top! Dan is het nu tijd om aan te geven welke velden ingevuld moeten worden voor het contract. In dit voorbeeld gebruiken we een freelance contract. Er zijn dus meerdere velden nodig die onze ondertekenaar moet gaan invullen.

stap 5

5. Geef de velden aan

Om deze stap makkelijk te maken zijn de pijlen nu genummerd.

Pijl 1 Wijst naar de verschillende velden die je kan gebruiken. Dit zijn; Tekst, Handtekening, Datum, Dropdown menu en een Checkbox. Er is ook een upload veld waar bijvoorbeeld een foto geüpload kan worden.

Pijl 2 Wijst naar een tekstveld welke op het contract is geplaatst. Je kan deze velden aanpassen in formaat en plaats zodat deze precies op de plek komen te liggen waar jij ze wilt hebben.

Pijl 3 Wijst naar de informatie die je in een tekstveld kan toevoegen. Hier geef je elk veld een naam, zodat de ondertekenaar weet wat hij moet invullen, het lettertype wat je gebruikt en welke partij welk veld moet invullen.

stap 6

6. Klik op verzenden

Als je op Verzenden klikt wordt het document naar jou verstuurd. Zodra jij de velden hebt ingevuld die jij moest invullen, krijgt jouw contact een email met het verzoek tot het invullen van het contract, wat er als volgt uitziet. Super clean en gebruiksvriendelijk!

Als jou contact alles heeft ondertekend krijgen beide partijen een kopie van het contract toegestuurd en zijn jullie klaar om zaken te doen!
Gefeliciteerd!

Is er nog meer om te weten?

We hopen dat dit voorbeeld van een digitale handtekening jou heeft geholpen om te begrijpen wat je moet doen om een document digitaal te verzenden.

Er is uiteraard nog veel meer informatie omtrent digitale handtekeningen! Neem bijvoorbeeld een kijkje op onze Ultieme Gids voor Digitale Handtekeningen, of bekijk onze Industrie Gids voor meer specifieke voorbeelden van eHandtekeningen in verschillende sectoren.

Heb je hulp nodig met het maken van het contract zelf? Gelukkig hebben we ook een artikel geschreven over hoe je een contract maakt en wat daar allemaal in moet staan!